zondag 22 november 2015

beetje vroeg en floating market

Vanmorgen vroeg. Telefoon piept, Wekker loopt af. Opstaan om te gaan ontbijten en dan naar de floating market te gaan. Staan we op het punt om de deur uit te lopen, zegt Loes doodleuk "mijn horloge is stil blijven staan op 2:24, moet ik ook nog een nieuw klokkie kopen."
We gaan verder kijkt ze op haar telefoon en zegt: "He, wat gek dezelfde tijd als mijn kapotte klokkie"

Wat schetst. Ik heb een appje gehad om 2:11 lokale tijd waarin gezegd werd dat Barca gewonnen had van Real met 4:0

Vlug de kleren weer uit en terug onder de lakens. We hoefden pas om half 6 op te staan. Toch maar een verschillend geluidje op de telefoon voor een appje en de wekker.

En dan nu de floating market. Stond allang op ons lijstje, en we zijn er geweest. Anderhalf uur rijden en dan kom je me toch in Aziatisch heissa. Wat een palaver, wat een leven. Een grote markt met mensen die wat willen verkopen. Niet storend, maar echt Azie. Leuk om te zien en mee te maken.
Hieronder een filmpje van de drukte op het water. En tijdens de echte drukke stukken had ik geen tijd om te filmen. Stond met de mond vol tanden



Twee plaatjes die het een beetje weergeven. 1001 dingen te koop.


Steiger veiligheid ligt iets lager dan in Nederland.


Na het market shoppen een lekker "noodle soepje" bij onze lokale soep leverancier.


Na het eten ff rusten en ons lekker laten masseren. En de massage was prima. Een van de betere die we in Azië hebben gehad. Deze week nog een keertje.

Nu zijn we onder het genot van een Singha aan het bedenken wat we morgen gaan doen. 



2 opmerkingen: