donderdag 28 november 2013

Mũi Né deel 2

Goede morgen allemaal,

ik heb al wat "pis bakken" bezocht in de wereld, maar deze heeft uitzicht op zee. Wat een geweldige bak was dat. Ik ben maar meteen twee keer gegaan.

Tijdens ons scooter ritje kwamen we langs een strand waar de dames bijeen zaten om een of andere vis schoon te maken. Leek me iets van squid of zo. En dit ligt dus 's avonds op ons bordje.

Via de beroemde rode duinen van Mui Ne wilden we door rijden naar de witte duinen. Maar dat bleek 30 kilometer verderop te liggen. En aangezien ik niet zo een vertrouwen had in ons vervoermiddel, hebben we die maar niet aangedaan. En het was jammer dat het die nacht en ochtend nogal geregend had. Dus was het geen los, rood zand, maar vaste rode massa. 

Ffkes bij een lokale markt binnen gevallen. En een markt hier is alleen maar te vergelijken met de markt in Nederland, dat ze er verse producten verkopen. De rest is alles anders. Geen koelingen, geen mooie kramen, geen mooie uitstallingen.  


Dit omaatje was bananen aan het verkopen. 

 's middags zijn we bij een boeddhistische tempel aangegaan. Die werd grondig gerenoveerd en een heel nieuw stuk bijgebouwd. Vandaar misschien dat de doof stomme monniken nogal op geld uit waren. Er was er eentje die wilde de Vietnamese dong uit mijn beurs pakken toen ik wat bijeen aan het schrapen was voor een gift. Heb hem maar eens boos aangekeken, toen liep hij weg. Maar was wel een mooie tempel.


Vanuit de tempel hadden we uitzicht op een begraaf plaats. Waarom heb ik deze foto erbij geplaatst. Omdat er heel weinig begraafplaatsen zijn in Vietnam. De overledenen worden doorgaans begraven in de eigen tuin of rijstveld, of daar waar ze overleden zijn. Je ziet overal graven verspreid door het land liggen.

Vandaag reisdag met de bus Naar Da Lat.
De groenten en alaaf.


1 opmerking:

  1. Auch leuk die fotos van de luujkes doa. vier mer lekker vakans! Knoevel, jacq.

    BeantwoordenVerwijderen