woensdag 11 november 2009

Laatste dag rondreis

Op de dag van Carnaval begin in Limburg hebben we 3 dingen gedaan.
1. Chichen Itza bezocht. Een van de 7 wereld wonderen volgens www.new7wonders.com Dit is een geweldig groot terrein met prachtige Maya bouwwerken. Schitterend om allemaal te zien en uitgelgt te krijgen door een gids. Een nadeel is alle stands met commerciele prullaria die her en der verspreid staan over het terrein. En m.i. ook veel te dicht bij de bouwwerken. Maar laten we maar zegen, dat iedereen zijn centen moet verdienen. Maar alleeen daarom al ik vond persoonlijk Uxmal mooier.
Hierboven een plattegrond van het complex.

Loes en ik voor de grote tempel. Die jammergenoeg gesloten is om dat er een Amerikaanse dame van 80 afgekukeld is en een harde landing onderaan heeft gemaakt. Na eerst van ongeveer 80 van de 93 traptreden afgestuiterd te zijn. Ik vraag me af wat die vrouw daar boven te zoeken had. Omhoog gaat, maar naar onder is een partij stijl, dat wil je niet weten.

Leg ik thuis wel uit.
2. we zijn gaan zwemmen in een Cenote. Dat is een ondergrondse poel water, waar het dak van is ingestort.
Kortom------Heerllijk.

3. Gaan shoppen in Valladolid.Waar we een leuk stukje voor op de schouw hebben gekocht
Nu zijn we op de kamer van ons voorlopige verblijf en schrijf ik een blogje. Morgen eens gaan kijken op het duikcentre wat die te bieden hebben.
Buenos Noches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten