maandag 16 november 2009

Dag 18: Cenotes

Vandaag een lange blog
Na een heerlijk diner wat een soort van Japans / Chinees was zijn we de deur uitgegaan.

Een wandeling en shoppen op de fifth waar we meteen in kerstsfeer zijn gekomen.

De dag ernaa war er: Cenotes Dos Ojos, gelegen op een mooi stukje Maja land. Omgeven door bossen.
ik heb pas 399 duiken in mijn logboek, maar ik heb een neuwe nummer 1 op mijn lijst. Kortom prachtig. Bedenk je het beste zicht wat je ooit hebt gehad onder water, en vergeet dat maar. Spa Blauw. Dit is een prachtige plaats om de te duiken of te snorkelen. Zelfs Loes heeft gesnorkeld in plaatsen die ik niet voor mogelijk hield met haar prive snorkel leider Chris:

Ik heb samen met Memo 2 geweldige duiken gehad in Spa Blauw. Tussen de stalagmieten en tieten. De een hangt en de ander staat. Bedenk zelf wat de juiste is.

Hier was de ingang naar de beide routes. En ze kunnnen zeggen: er is op elk moment licht te zien, vergeet het maar. Ik heb in grotten gedoken waar een huis in paste. En geheel gevuld met: daar kom ik weer Spa Blauw.
En dit is er tussen in. Het is maar een fotooke wat ik gejat heb van Internet omdat ik alleen maar herinneringen heb.

En dit de uitgang.
En zowaar Loes is door een hele smalle doorgang naar de Bat Cafe gesnorkeld. Hier ben ik even oven gekomen en hebben we samen naar een grote vleermuizen populatie staan te loeren.
Al met al, Prachtig. Ik kan dit iedereen aanraden.
Uberhaupt, Playa Del Carmen is heerlijk om te zijn. De Mensen, het dorp, de omgeving. alles derop en deraan.
Buenos Noches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten